woensdag 7 maart 2012

Jeugdboekenweek 2012:auteur Bibi Dumon Tak op bezoek in de Anzegemse bieb!

 
Posted by Picasa
Vandaag woonden we een interessante lezing bij van de schrijfster Bibi Dumon Tak.
Speciaal was, dat ze een Nederlandse auteur is! Héél enthousiast en recht voor de raap,dus!
Zij is woonachtig in Amsterdam en schrijft verhalen en informatieve boeken over dieren (Dit is trouwens het thema van de jeugdboekenweek 2012!).
Zij vertelde en las ook voor uit één van haar boeken : Soldaat Wojtek.
Het is een verhaal dat zich afspeelt in W.O.II. Soldaat Wojtek is een bruine beer die opgevoed werd door een aantal Poolse soldaten en die zelfs de naam 'Bommendrager' kreeg tijdens de oorlog.Het is trouwens een waargebeurd verhaal!!!
 
Posted by Picasa


Na de paasvakantie krijgen we een boekenpakket met een aantal boeken van deze schrijfster! We kijken er al naar uit! Niets houdt jullie natuurlijk tegen om al eens op zoek te gaan in de bieb naar een boek van Bibi!!

6 opmerkingen:

giovanny zei

Het was heel leuk.Ik zou het boek echt wel willen lezen

yenthel zei

ik vond het heel mooi

Eline zei

ik zou het boek heel graag willen lezen van 'Soldaat Woytek het was een ook een leuke en grappige schrijfster

Anoniem zei

HET WAS HEEL LEUK !!
Ik zou graag het boek 'soldaat wojtek' willen lezen !

Anisa zei

Ik vond het interressant,een zeer toffe schrijfster en ik zou haar boeken zeker willen lezen.

gillys zei

bibi haar boeken zijn echt mooi
neem het van me aan!!