maandag 30 april 2012

VOGELS SPOTTEN!

Op 27 januari knutselden we een nestkastje ineen. April mag nu wel kouder en natter zijn dan de maand maart;dat laten deze koolmeesjes niet aan hun hart komen. Er wordt constant af en aan gevlogen om voedsel te zoeken voor de jongen!
Wat is de natuur toch prachtig!
Ik ben benieuwd hoeveel nestkastjes er van de vijfdeklassers bewoond zijn! Ik hoop dat het er veel zijn!!
Vergeet ook niet jullie waarnemingsfiche in te vullen, hé!
Om het koolmeesje uit het nestkastje te zien vliegen, ga eens naar foto's 5de leerjaar (Klik aan : diareportage!)

6 opmerkingen:

jelmer zei

Het koolmeesje is aan het broeden,er liggen al zes eitjes in!

quinten zei

Het was leuk om zo een vogelnestje te maken maar spijtig dat er bij mij nog niets in zit.

Juf Magda zei

Niet getreurd, Quinten, als de koolmeesjes niet in jouw nestkastje willen komen wonen.
Je moet geluk hebben. Ik heb er enkele hangen in mijn tuin en ze zijn ook niet allemaal bewoond.
Ik zeg dan: "Het zal voor volgend jaar zijn."

Juf Magda zei

Jelmer, niet te vaak 'koekeloeren' in het nestkastje, hé!
Mezenmoeders zijn graag gerust gelaten.

laura zei

de vogelnestjes waren leuk om te bouwen !! maar jammer genoeg zijn ze bij mij nog niet bewoond ! maar ik weet zeker bij veel anderen wel !!

laura zei

joepie !! men vogelnestje is eindelijk bewoond door een zwanger pimmpelmeesje en haar liefje .Vorige week zijn de babytjes uitgekomen ze tjipen konstant,ik heb ze nog niet van dichtbij gezien want we mochten niet te veel piepeloeren maar de mama en de papa zie ik bijna om de 5 minuten wegvliegen achter eten . :)