donderdag 31 januari 2013

GEDICHTENDAG 2013!

Ook dit jaar lieten we deze dag niet zomaar aan onze neus voorbijgaan!Het thema van gedichtendag was dit jaar 'MUZIEK'.
In de klas schreven we 'samen' een stukje poëzie!

MUZIEK

Zingen maakt me vrolijk.
Sierlijk bewegen op een roze wolk.
Musiceren is mijn ding,
kijk eens hoe ik swing!

Plots draait iemand aan de knop.
Ik hoor een lied boordevol verdriet,
waar ik toch wel van geniet.

Mozart, Beethoven,Vivaldi of Bach
beluister ik niet elke dag.
Toch tovert deze muziek
van een dikke traan een blije lach.

Muziek is voor mij een wonder.
Ik kan echt niet zonder!


We kregen ook de opdracht om in kleine groepjes een gedicht te rappen. Elk groepje trok enthousiast naar de verschillende klassen om de rap te demonstreren. Iedereen kwam fier en opgelucht terug naar de klas!Opdracht geslaagd, dus!
We laten jullie even meegenieten!


2 opmerkingen:

tine zei

Het was leuk om te rappen dat wil ik zeker nog eens doen.Tine Lemmens

Juf Marieke zei

Schitterend gedaan! Op school vond ik het al hilarisch. Nu heb ik er nog eens van genoten! Super!