dinsdag 7 februari 2012

Bezoek aan het bedrijf Thermote en Vanhalst (TVH)


Onze huidige eerste minister vindt dat er meer aandacht moet besteed worden aan de technische beroepen. Wij kregen van 'Het Beroepenhuis' de kans om op maandag 6 februari een reusachtig groot bedrijf te bezoeken nl. TVH in Waregem!
Deze kans hebben we natuurlijk met twee handen gegrepen.


Alice maakte het volgende verslagje !

Ik vond het een zeer leerrijke rondleiding en heb respect voor het vele werk dat het personeel daar verricht! We werden al van in het begin prima ontvangen. We kregen een badge met onze naam, een drankje en men liet ons een bedrijfsfilmpje zien op groot scherm.
Nadien werden we in 3 groepen verdeeld en we gingen naar een viertal werkposten, waar we zelf één en ander mochten doen. Zo kwamen we bij een mecanicien - een hersteller elektronica - een prepacker en een picker.Zowel mannen als vrouwen oefenen deze beroepen uit!
Het was echt de moeite om dit allemaal eens in werkelijkheid te zien!Die twee uren vlogen zo voorbij!!
Er was ook nog een extraatje: een paar leerlingen uit onze klas werden geïnterviewd door een reporter van Radio 1.
Misschien hebben sommigen onder jullie het interview wel gehoord op de radio!?
Ik vond dit bezoek een bijzondere ervaring!!Wie weet, kunnen sommigen onder ons daar later aan de slag! 't Was super!

Foto's van ons bezoek zie je bij 'foto's 5de leerjaar'!

11 opmerkingen:

Anisa zei

Ik vond dit net als Alice super tof!Alice geeft het perfect geschreven.Zo zijn mijn gevoelens ook voor TVH.Ik vond het een boeiende en toffe uitstap.Het was echt de moeite waard.

Emilio zei

Volkomend gelijk ! Het was super tof!!!!!We hebben heel veel bijgeleerd over het bedrijf TVH.Echt de moeite.

yaiza zei

Het was echt de leukste en leerrijkste dag .ik bedank de mensen van TVH dat wij de kans kregen om het bedrijf te bezoeken.ik zou het noog een keer willen doen het was inderdaad echt de moeite!!!

Alice zei

Ik ben blij dat ik dit eens mocht doen en dat we de kans gekregen hebben...
Ik dank dan ook de mensen die voor dit alles hebben gezorgt: de juffen,de mensen die ons wat uitleg hebben gegeven,enz...
Ik vond het dan ook super dat we een intervieuw kregen!!!
Nu weten we hoe het er in een echt bedrijf aan toe gaat.Het was zeer leerrijk en interessant!Echt super!!!

hélène zei

we hebben veel bijgeleerd van mensen die in bedrijven werken
ik vond héél leuk

Daan zei

Het was een leuke ervaring maar ik zou er niet willen gaan werken ik wil liever iets anders worden jammer

Gillys zei

het was superleuk bij TVH, heel leerzaam en interessant!!
misschien wel een plaats waar ik later zou willen werken.....

jelmer zei

Het was heel leuk om te doen,het was heel interessant.

gillys zei

ik heb héél veel bijgeleerd

Margot zei

Het was heel leerzaam en supertof!!

Eline zei

wat hebben we daar veel bijgeleerd zeg!!